Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri midein nazik olan bu dü konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk daha açgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein yapılan çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı çalışmalemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da enikonu önemlidir. üste SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belirli bir bütçe midein maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belirli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek midein yapılan çaldatmaışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı az buçuk daha açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Kısaca SEO midein en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi midein yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama konseptı arasındaki bir vesair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları olduğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu hatır farklıdır. SEO çaldatmaışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir trafik sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu dü konsept, mideerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise uğur daha ticari olduğu midein mideerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu eyitmek değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Sadece dü konsept arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha dobra ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.