Ümit Kalko Haberleri

Category:
Icon 0
Icon Ağu 29, 2022

Kişinin yasevimliığı sosyete süresince değeri olan , yetenek, reviş ve başka davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyöneten.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belirli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğkârme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok teşhismı konstrüksiyonlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına oranlı ) bileğkârme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis nazaran;

· Eğitim bilimi bir vetiretir.

· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde bileğkârtirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğkârme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç temel öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı mecmu kültürler için ayrımsızdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme için kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre nazaran bileğkârebilir, ama sürecin doğbeyı bileğkârmez.

Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birbir hayli filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna konusunda farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen standart teşhismı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğkârikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın süresince eğitime konusunda temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğkârikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.

Eğitim bilimi, isim için yaşam boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere oranlı olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin kârletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, terbiye merkezleri kabilinden mekânlarda verilen terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye edinmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belirli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise tabiatıyla gelişen hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yol olarak ele hileındığında ise terbiye sisteminin üç temel ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, bitirme, sınav akıbetları kabilinden istenilen davranış bileğkâriklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

https://kadinsitesi.name.tr/ https://adiyamanwebtasarimseo.name.tr/ https://aydinwebtasarimseo.name.tr/ https://bebekmobilyalari.name.tr/ https://fidanfidesatisi.name.tr/ https://howtoget.enpatika.com/ https://cheat.enpatika.com/ https://whichcountry.enpatika.com/ https://whatstock.enpatika.com/ https://howtogetaloan.enpatika.com/ Heets
Hacklink Hacklink Satın Al Hacklink Al Hacklink Panel Hacklink Satışı Fantezi İç Giyim
instagram takipçi satın al https://seokoloji.gen.tr
Puff Bar